Nulmetingen
Om een juist actieplan op te stellen heb je niet alleen een goed beeld nodig van waar we naartoe gaan, maar ook een duidelijk overzicht van waar je bedrijf vandaag staat. Onze verschillende nulmetingen brengen de huidige situatie van je bedrijf juist in kaart zodat het actieplan wat volgt accuraat is. Ontdek hier onze niet-limitatieve lijst van mogelijke nulmetingen.
Nulmetingen duurzaamheidsstrategie
- Samenvatting bestaande nulmetingen
Veel bedrijven en/of merken hebben zonder dat ze het weten al interessante en relevante nulmetingen uitgevoerd. We gaan daarom op zoek naar de nulmetingen die reeds in het bedrijf aanwezig zijn en vatten ze samen in een helder rapport.
- CO2 footprint
Wat is de huidige bedrijfsuitstoot van CO2? Waar zitten de meest interessante opportuniteiten voor de reductie van CO2? En hoe zit de verhouding tussen onze eigen rechtstreekse uitstoot en de indirecte uitstoot in de supply chain bij zowel leveranciers als afnemers?
- Energie audit
Wat is ons huidig energieverbruik? Hoe is dit verbruik verdeeld over verschillende installaties en sites? Kunnen we door eenvoudige aanpassingen dit verbruik terugdringen? En hoe past duurzame alternatieve energie in dit plaatsje?
- LCA analyse
Hoe duurzaam zijn onze producten en diensten? Zijn er opportuniteiten om deze duurzaam te innoveren? En welke impact zou dit hebben op zowel economisch als maatschappelijk vlak?
- Concurrentie benchmark
Hoe doet onze concurrentie het op vlak van duurzaamheid? Staan ze al ver of zijn er nog onontgonnen opportuniteiten in de markt? En hoe kunnen we ten opzichte van de concurrentie onze eigen positie versterken?
- Supply chain analyse
Wat is de positie van Vadigran in de totale supply chain van grondstof tot afgewerkt product? Hoe staan onze klanten ten opzichte van duurzaamheid? En hoe belangrijk is het in hun eigen supply chain? Staan leveranciers al open voor duurzaamheid? Of zijn er andere interessante partijen om mee samen te werken?
- Mobiliteitsscan
Hoe ziet het huidige wagenpark van het bedrijf eruit? Is er in de organisatie draagvlak voor smart mobility? En hoe ziet dit er volgens je medewerkers uit? Zijn er mogelijkheden om over te schakelen op electrisch? En welke impact heeft dit op de infrastructuur?
- Organizational ethics
Zijn er belangrijke waarden en normen binnen de organisatie? Zijn deze expliciet of impliciet? Is er een breed draagvlak voor deze waarden en normen? En worden deze waarden en normen ook concreet toegepast in de dagdagelijkse werking van het bedrijf?
- Diversiteitsscan
Hoe wordt er omgegaan met diversiteit binnen de organisatie? Zijn er richtlijnen? En binnen welke departementen worden deze richtlijnen opgevolgd? Wordt diversiteit actief gemeten? En wordt er gestuurd op deze richtlijnen en metingen?
Nulmetingen duurzame bedrijfs- of merkstrategie
- Samenvatting bestaande nulmetingen
Veel bedrijven en/of merken hebben zonder dat ze het weten al interessante en relevante nulmetingen uitgevoerd. We gaan daarom op zoek naar de nulmetingen die reeds in het bedrijf aanwezig zijn en vatten ze samen in een helder rapport.
- Externe merk- en/of bedrijfsimago scan
Hoe ziet de buitenwereld Vadigran vandaag? Wat is het imago dat zij denken dat Vadigran uitstraalt? Waar denken de stakeholders dat Vadigran vandaag voor staat?
- Interne merk- en/of bedrijfsimago scan
Wat denken je eigen medewerkers wat het imago is dat Vadigran moet uitstralen? Wat zijn volgens hen de belangrijkste kenmerken van Vadigran? En hoe representeren de medewerkers Vadigran?
- Concurrentie benchmark
Hoe verhoudt de concurrentie zich ten opzichte van het gekozen imago? Staan ze al ver of zijn er nog onontgonnen opportuniteiten in de markt? En hoe kunnen we ten opzichte van de concurrentie onze eigen positie versterken?
- Innovatie analyse
Dragen onze producten en diensten juist bij aan het vooropgestelde duurzame bedrijfs- en/of merkimago? Zijn er opportuniteiten om deze producten en diensten te innoveren zodat het meer bijdraagt? En welke impact zou dit hebben op zowel economisch als maatschappelijk vlak?
- Asset analyse
Hoe gaat het bedrijf achter de schermen om met de duurzame bedrijfs- en/of merkstrategie? Wordt het imago doorgetrokken tot in de details? Of is het enkel een laag aan de oppervlakte?
- Gedragsanalyse
Hoe presenteren de medewerkers van de organisatie zich naar de buitenwereld? Hoe gaan de medewerkers om met elkaar? Zijn zij zich bewust van het duurzaam imago waar ze deel van uitmaken? En hoe voelen zij zich als individu ten opzichte van dit duurzaam imago?
- Communicatie analyse
Hoe verhoudt onze communicatie zich ten opzichte van het gekozen imago? Zijn er tegenstrijdigheden tussen verschillende departementen? En laten we opportuniteiten liggen?