Duurzaamheid vereist geen overtuigingsKRACHT

Vraag de volledige whitepaper aan en herbekijk het webinar

Door op verzenden te klikken ga je akkoord met de privacyverklaring

Inzetten op verduurzaming is al lang geen altruïstische daad meer. Duurzaamheid is immers good for business. Communiceren over je duurzame inspanningen is een ander verhaal. Uit recent onderzoek dat Encon heeft laten uitvoeren blijkt echter dat 72% van deze klanten geen – of in zeer geringe mate – geloof hechten aan de duurzaamheidsbelofte die merken of producten maken. Dat heeft uiteraard een belangrijke impact. Want hoe zorgt je ervoor dat jouw inspanningen wél geloofd worden?

Onze huidige marketingtechnieken zijn niet afgestemd op de noden van communicatie over duurzaamheid.  De theorie die aan de grondslag ligt van deze vorm van communicatie zorgt er namelijk voor dat we steeds creatiever, groter of spectaculairder uit de hoek moeten komen en laat dat nu net de reden zijn waarom stakeholders hun twijfels krijgen over de geloofwaardigheid ervan.

Er bestaat echter een andere manier om te communiceren gebaseerd op de principes van intrinsieke motivatie. Deze vorm van communicatie is wél afgestemd op de noden van duurzaamheid en beschermt op die manier tegen greenwashing.  Tijdens dit webinar gaan we dieper in op het verschil tussen beide vormen van communicatie, en geven we je de handvaten om er zelf mee aan de slag te gaan.

  • Door wie?

Nele Pieters - Chief Strategy Officer Encon & Senior strategic consultant duurzaamheidsstrategie, helpt bedrijven bij het opstellen van een duurzaamheidsstrategie om deze vervolgens te integreren in alle afdelingen van dat bedrijf. 

In samenwerking met KBC Corporate Banking

  • Voor wie?

Ondernemers, leidingevenden, marketingmanagers en communicatieverantwoordelijken.

  • Wat?

1 uur webinar met vraag en antwoordsessie

  • Waar?

Livestreaming vanuit de Encon green room