De duurzame consument
De consument houdt steeds meer rekening met de duurzaamheid van producten die er gekocht worden in de supermarkt. Ook retailers onderschrijven deze vraag steeds meer en gaan actief op zoek naar producten met een beperkte voetafdruk. Als producent van consumentengoederen is het daarom belangrijk om goed na te denken over hoe je je impact kan verkleinen en duurzaam kan innoveren.
Onze aanpak
De voordelen van een samenwerking
Dat duurzaamheid een belangrijk thema is, is sinds de klimaatmarsen overduidelijk geworden. Consumenten maken in de winkel dan ook graag de keuze voor duurzame producten. Het is als producent van voedings- of consumentengoederen belangrijk om rekening te houden met de toenemende vraag voor duurzaamheid en deze vorm van innovatie te integreren in je gamma.
- Extra inkomsten
In een wereld waarin het lijkt dat er zich geen opportuniteiten meer voordoen is het heel interessant om dankzij duurzaamheid nieuwe oplossingen te ontwikkelen voor je klanten en hen nog beter te bedienen.
- Een sterker imago
Op lange termijn zal duurzame innovatie bijdragen aan het versterken van het imago van een bedrijf, merk of product. Deze lange termijn aanpak zorgt ervoor dat merken consistent stappen blijven zetten en hun 'naam' steeds waardevoller wordt bij de klant, de consument of medewerkers.
- Lagere kosten
Innovatie in duurzaamheid heeft snelle en effectieve implicaties op de kostenstructuur van een bedrijf. Dankzij een nieuwe kijk op processen en grondstoffen daalt het energieverbruik, vermindert de waste, is er minder verloop van medewerkers en neemt de belastingsdruk af.
- Compliance op lange termijn
Dat overheden steeds strenger zullen gaan optreden ten opzicht van de voetafdruk van bedrijven is een vaststaand gegeven. Maar ook klanten en consumenten zullen hun eisen alsmaar hoger zetten. Dankzij investeringen in duurzaamheid, die vandaag reeds interessante voordelen met zich meebrengen, zorg je er als bedrijf voor om ook op lange termijn relevant te blijven.